プログラマyasuhoの隠れ家

某ソフトウェア企業に勤務するおじさんプログラマyasuhoです

最も印象に残っているSteve jobsの言葉

http://www.h-yamaguchi.net/2006/07/jobs_2f1c.html


有名なスタンフォードでの卒業講演。特に以下の下りがスキ。
彼を独裁者とかワガママっていう人は多いけど、自分に素直に生きた人なんだと思う。ぼくも今日が最良の日なのか、いつも自問していきたい。


When I was 17, I read a quote that went something like: "If you live each day as if it was your last, someday you'll most certainly be right." It made an impression on me, and since then, for the past 33 years, I have looked in the mirror every morning and asked myself: "If today were the last day of my life, would I want to do what I am about to do today?" And whenever the answer has been "No" for too many days in a row, I know I need to change something.


私は17の時、こんな言葉をどこかで読みました。「毎日、これが人 生最後の日と思って生きなさい。やがて必ず、その通りになる日が くるから」(笑)。それは私にとって印象的でした。そしてそれか ら現在に至るまで33年間、私は毎朝鏡を見て自分に問い掛けてきま した。「もし今日が自分の人生最後の日だとしたら、今日やろうと していることを私は本当にやりたいだろうか?」と。その答えが 「ノー」である日が続くと、そろそろ何かを変える必要があると分かります。


Stay Hungry. Stay Foolish.


RIP Steve,